Opgelet!

Voor een vlotte administratie en afspraak is het noodzakelijk dat je de afspraak maakt via je eigen account en naam. 

Wil je een afspraak maken voor iemand anders?

Neem dan telefonisch contact op met de afsprakendienst via T 02 254 64 00. Onze collega's zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8u tot 18u.

Ingang Vaartstraat 

De ingang van de Vaartstraat is opnieuw toegankelijk voor patiënten met een afspraak op psychiatrie, stomatologie, seksuologie en bij de tandarts. Je kan aanbellen aan het onthaal, nadien kan je de ingang betreden. Opgelet! Patiënten voor een opname psychiatrie moeten nog steeds via de hoofdingang aan de Gendarmeriestraat binnenkomen om de administratieve flow correct te laten verlopen.

Wat is nexuzhealth?

Nexuzhealth is een digitaal platform voor patiënten en zorgverleners, dat ontwikkeld is door een samenwerking tussen UZ Leuven en Cegeka. 

Momenteel maken ruim dertig zorginstellingen, waaronder ook ons ziekenhuis, gebruik van dit platform, waardoor jouw patiëntendossier elektronisch gedeeld kan worden met je zorgverleners in de aangesloten ziekenhuizen.

Wat is mynexuzhealth?

Mynexuzhealth is een beveiligde webtoepassing waarmee je als patiënt op elk gewenst moment je medisch dossier online kan raadplegen. Je vindt er onder andere je afspraken, medische verslagen, facturen, radiologisch beeldmateriaal enz.

Hoe krijg je toegang tot jouw dossier?

  • Via de app:
    • Scan de QR-code of installeer de app via Google Play of de App Store.
    • Registreer je eenmalig met de QRcode op je mynexuzhealth-codekaart of via sms indien je GSM-nummer in je dossier staat.

  • Of via de webapplicatie:
    • Surf naar www.mynexuzhealth.be.
    • Aanmelden kan via:
      • CSAM met uw elektronische identiteitskaart (eID)
      • itsme®
      • een unieke mynexuzhealth-codekaart

Wat kan je vinden in je online patiëntendossier?

  • Profiel
    • Bekijk of wijzig je persoonlijke gegevens, taalvoorkeur, contactgegevens, enz. Bepaal zelf of, wanneer en waarvoor je e-mailmeldingen wil ontvangen. Raadpleeg welke huisarts of doorverwijzende zorgverlener je elektronisch patiëntendossier kan raadplegen.

  • Afspraak maken
    • Maak zelf online je afspraak. Bekijk je afspraken (datum, tijdstip, locatie, enz.) en wijzig of annuleer je afspraak. Raadpleeg de bevestigingsbrief met extra uitleg of voeg zelf documenten toe zoals een verwijsbrief.

  • Documenten
    • Je zorgverlener kan je informatie ter beschikking stellen via mynexuzhealth, zodat je deze waar en wanneer je wil rustig kan doornemen. Het kan gaan om brochures, video's,...
  • Facturen
    • Bekijk en betaal je facturen makkelijk via mynexuzhealth. We maken hiervoor gebruik van Doccle dat je in enkele eenvoudige stappen aan je account kan koppelen.

Het ziekenhuis rolt momenteel het elektronisch patiëntendossier van Nexuzhealth uit. Dit wordt onderdeel per onderdeel aangepakt en zal in totaliteit een doorlooptijd van ongeveer 5 jaar kennen.

De medische verslagen van het AZ Jan Portaels zullen pas in mynexuzhealth kunnen verschijnen na opstart van het desbetreffende onderdeel. Dit onderdeel is momenteel voorzien voor juli-september 2024.

Ben je al mynexuzhealth-gebruiker? Dan hoef je niets te doen, de door de arts gevalideerde verslagen van ons ziekenhuis zullen daar vanaf dan ook in verschijnen, naast alle bestaande info die je daarin kan raadplegen.

Online afspraken maken voor je kind jonger dan 15 jaar

Indien je online een afspraak voor je kind wilt maken, moet je dossier eerst gekoppeld worden aan dat van je kind. Kies hieronder de situatie die voor jou van toepassing is.

  • Ben je zelf patiënt van AZ JAN portaels of van een andere nexuzhealth-zorginstelling en ben je in het ziekenhuis?
    • Ga met je identiteitskaart en de identiteitskaart van je kind naar het inschrijvingsloket op het gelijkvloers.
    • Vraag om je dossier te koppelen met het dossier van je kind -15 jaar.
    • Vraag je codekaart voor de éénmalige registratie van je toestel.
    • Download en installeer de app mynexuzhealth en registreer je toestel. 
    • Je kan nu online een afspraak maken voor je kind.
  • Ben je geen patiënt van AZ JAN portaels of van een andere nexuzhealth-zorginstelling en ben je in het ziekenhuis?
    • Ga met je identiteitskaart en de identiteitskaart van je kind naar het inschrijvingsloket op het gelijkvloers.
    • Vraag om een dossier aan te maken voor jezelf.
    • Vraag om je dossier te koppelen met het dossier van je kind -15 jaar.
    • Vraag je codekaart aan de medewerker voor de éénmalige registratie van je toestel.
    • Download en installeer de app mynexuzhealth en registreer je toestel.
    • Je kan nu online een afspraak maken voor je kind.
  • Ben je niet in het ziekenhuis? Vraag zelf de koppeling aan via de app of via de webtoepassing.
    • Via de app:
      • OPGELET! Je kan pas een online afspraak maken voor je kind na de koppeling. De koppeling via de app duurt een aantal dagen.
      • Scan de QR-code of installeer de mynexuzhealth-app via Google Play of de App Store.
      • Registreer je eenmalig met de QR-code op je mynexuzhealth-codekaart of via sms indien je GSM-nummer in je dossier staat.
      • Na de registratie ga je naar “Berichten”. Klik aan de linkerzijde op “AZ Jan Portaels” en selecteer in de rechterkolom “Patiënt gerelateerde ondersteuning”. Stuur een formeel verzoek om je kind(eren) tot 15 jaar te koppelen en geef de naam en geboortedatum van je kind(eren) in. Klik nadien op “Verzenden”.
      • Je wordt via een boodschap in de map “Berichten” op de hoogte gebracht van zodra je mynexuzhealth-dossier gekoppeld is.
      • Pas daarna kan je een afspraak maken voor je kind. Selecteer hiervoor het account van je kind (rechts bovenaan), kies de dienst en een tijdstip.
      • Je ontvangt een bevestiging van je afspraak.
    • Via de webtoepassing:
      • Surf naar www.mynexuzhealth.be. Meld je aan en selecteer via het linkermenu de optie om je kind toe te voegen. Volg de stappen om je dossier te koppelen.

Heb je vragen?

Op www.nexuzhealth.be/faq vind je een overzicht van de veelgestelde vragen met antwoorden.

Telefonisch een afspraak maken

Afspraak maken?

De afsprakendienst is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8u tot 18u via T 02 254 64 00.

Lukt het niet om online of telefonisch een afspraak te maken? Mail dan naar afsprakendienst [at] azjanportaels.be (afsprakendienst[at]azjanportaels[dot]be).

Afspraak annuleren?

Bel minstens 48 uur op voorhand naar de afsprakencentrale via T 02 254 64 00. Zo vermijd je annulatiekosten en kunnen we een andere patiënt inplannen ter vervanging van jouw afspraak.

Voor afspraken die laattijdig worden geannuleerd, kan een annulatieforfait van 30 euro aangerekend worden.

Medisch Centrum Elewijt

Voor afspraken bij de volgende medische disciplines kan je ook terecht bij het Medisch Centrum van Elewijt.

Dit medisch centrum is verbonden aan het AZ Jan Portaels en werkt uitsluitend met arts-specialisten van het ziekenhuis. Vermeld aan de collega's van de afsprakendienst of balie dus zeker de locatie (Vilvoorde of Elewijt) waar je een afspraak wenst te maken.