Het AZ Jan Portaelsziekenhuis lanceert, van juli tot oktober, een krachtige sensibiliseringscampagne om zorgberoepen in de kijker te zetten en mensen te motiveren voor deze beroepen te kiezen.

Vanaf 7 juli staan er, op tien bussen van De Lijn, zwart-witfoto’s afgebeeld van hulpverleners met een positieve slogan. De bussen vertrekken allemaal vanuit stelplaats Vilvoorde. Maar eveneens zullen de foto’s, vanaf september, te bewonderen zijn op de kersverse ringtrambus. De ringtrambus verbindt belangrijke locaties in de Noordrand, zoals de Heizel, het station van Vilvoorde en Brussels Airport. De foto’s zullen tevens geprojecteerd worden op het stadhuis van Vilvoorde.  

Met de slogan “AZ Jan Portaels zorgt graag voor jou” stellen ze niet alleen hun medewerkers centraal, maar tonen ze aan dat het ziekenhuis kwalitatieve, warme, veilige én persoonlijke zorg hoog in het vaandel draagt.

Eén van de gezichten van de campagne is Elien Deneut, vroedvrouw bij het AZ Jan Portaels. Elien getuigde ook reeds meermaals over haar werk op de covidafdeling bij Stu-Bru gezicht Linde Merckpoel. Elien Deneut, vroedvrouw: “Ik doe mijn job nog altijd even graag dan het moment waarop ik gestart ben. Het is ongelofelijk om elke dag bij te dragen aan nieuw leven. Daarnaast heb ik héél wat geluk met een fantastisch team waarop ik altijd kan rekenen.”

Voor de campagne werkt het AZ Jan Portaels ook samen met het stadsbestuur van Vilvoorde. De foto’s zullen tevens geprojecteerd worden op het stadhuis van Vilvoorde. 
Hans Bonte, burgemeester van de stad Vilvoorde: “We zijn uitermate trots op de dapperheid van de hulpverleners in onze stad. De medewerkers van AZJP genieten volkomen terecht grote waardering van de bevolking”.

Bij het AZ Jan Portaels trekken ze de externe campagne ook intern door. De foto’s zullen overal in het ziekenhuis terug te vinden zijn.
Marc D’hondt, directeur patiëntenzorg: “Tevreden verpleegkundigen en zorgmedewerkers zijn een uitstekende garantie voor een veilige en kwalitatieve zorg. Een werkbare werkomgeving en een goede sfeer zijn hierin bepalend. Onze eigen medewerkers zijn onze troeven en zorgen ervoor dat nieuwe collega’s kiezen voor een zorgjob in het AZ Jan Portaels.”

Helena Polfliet, woordvoerster: “Tijdens de coronacrisis werd voor heel wat mensen duidelijk hoe belangrijk onze zorgberoepen wel niet zijn. Het is een ideaal moment om hen in de kijker te zetten, te eren, maar ook om de aantrekkelijkheid van bijvoorbeeld het knelpuntberoep bij uitstek, verpleegkundige, te verhogen.”

Deze werving- en selectiecampagne werd ook door de pers opgepikt:

Ontdek alle campagnebeelden op de blog van De Lijn!