Directieteam

De dagelijkse leiding van het ziekenhuis is in handen van het directieteam: 
Sarah Stroo, algemeen directeur - voorzitter directieteam

Sarah Stroo is algemeen directeur van het ziekenhuis sinds februari 2023. Ze startte haar loopbaan in 2007 binnen de Rechterlijke Orde.  Sinds 2019 maakt ze als HR-directeur deel uit van het directieteam van het Vilvoordse ziekenhuis. Sarah heeft een sterk en dynamisch HR-team uitgebouwd waardoor er werk kon gemaakt worden van de positionering van AZ Jan Portaels op het vlak van Human Resources.  Er is momenteel een mooie basis aanwezig van een hedendaags HR-beleid, waar er kan worden ingezet op diverse domeinen: leren en ontwikkelen, welzijn op het werk, rekruteren en interne loopbaan en algemeen HR-advies rond het personeelsdossier en de diverse -payrollaspecten.  De kers op de taart kwam er tijdens de recente accreditatieronde door Qualicor waar het HR-team een expliciete vermelding kreeg voor hun opleiding – en performance beleid.

Dr. Véronique Fabré, hoofdarts

Véronique Fabré is hoofdarts in het ziekenhuis sinds 1 april 2021. Ze startte haar loopbaan in 1999 als gynaecoloog in een ander algemeen ziekenhuis, waar zij  tevens voorzitter van de Medische Raad werd. Na verschillende managementsopleidingen maakte ze in 2019 de overstap naar een directiefunctie en combineerde ze de functie van hoofdarts en leidinggevende van de medische registratie.

Koen Verbruggen, directeur financiën, IT en facilitaire diensten

Na aanvankelijk een loopbaan uitgebouwd te hebben binnen de bancaire sector (corporate en investment banking) maakte Koen Verbruggen in 2003 een carrière-switch naar de social profit sector als Finance & Administration Manager in een universitair ziekenhuis. Hij is sedert 2007 werkzaam als directielid binnen het AZ Jan Portaels ziekenhuis te Vilvoorde  en stelt die opgebouwde kennis en ervaring nog dagelijks ten dienste van de verdere uitbouw van de organisatie.

Annelies Stassen, directeur patiëntenzorg

Annelies Stassen is gegradueerd verpleegkundige met een specialisatie in spoedgevallenzorg en intensieve zorgen. Haar master in de gezondheidswetenschappen heeft ze behaald aan de Universiteit van Maastricht. Annelies heeft 15 jaar leidinggevende ervaring binnen grote, kritisch-technische afdelingen als het operatiekwartier en de recovery. Ze heeft gewerkt in zowel perifere ziekenhuizen als in een universitaire setting. Begin 2024 is Annelies in het AZ Jan Portaels gestart als manager patiëntenzorg van de kritisch-technische diensten, waarna ze vanaf 1 september ’24 de fakkel van directeur patiëntenzorg heeft overgenomen. Ze krijgt veel energie van people management en samenwerkingsverbanden. Annelies zal het zorgdepartement klaarstomen naar een nieuwe manier van werken richting de verhuis naar het nieuwe ziekenhuis van de toekomst.  

Mariken Minjauw, HR directeur

Met 14 jaar ervaring in human resources, wist Mariken al gauw na haar studies ‘master in de vertaalkunde’ dat haar professioneel pad lag in het menselijk kapitaal van organisaties. Zo werkte ze 11 jaar lang bij internationaal HR dienstverlener Randstad België en deed er ruime kennis op over zowel het technische luik van HR als over het zachtere luik binnen algemeen personeelsbeleid. In 2020 maakte Mariken de overstap naar de zorg als HR adviseur binnen ons ziekenhuis.

Terwijl ze de waarden integriteit en respect voor ieders mening hoog in het vaandel draagt, wil ze het HR beleid binnen AZJP naar een nog hoger niveau tillen. De uitdagingen om geschikt personeel te vinden én te houden zullen er niet makkelijker op worden. Daarom wordt het studenten-, intern opleidings- en retentiebeleid uitgebreid herschreven. Ook het verder uitbouwen van een kwalitatief leiderschapstraject voor hoofdverpleegkundigen en leidinggevenden ondersteunende diensten staat hoog op de lijst. We zien het loopbaantraject van onze medewerkers als ambitieus en willen collega’s van in het begin laten groeien in hun persoonlijke talenten om zo het personeel klaar te stomen voor het hospital of the future.

Rik Vanderroost, directeur nieuwbouw

Rik Vanderroost begon zijn loopbaan binnen de vastgoed afdeling van de retail sector. Gedurende een 10-tal jaar heeft hij verschillende projecten begeleid als projectleider bouwkunde, gaande van de bouw en renovatie van kantoorgebouwen tot de ontwikkeling van distributiesites, productiesites en windturbines. In 2022 maakte Rik de omschakeling naar de zorgsector vanuit zijn interesse om mee het ziekenhuis van de toekomst te bouwen. Het ontwikkelen van een gebouw rond processen heeft hij altijd zeer boeiend gevonden. 

Rik startte in ons ziekenhuis als projectmanager nieuwbouw/diensthoofd TD. Sinds december 2022 was hij actief als manager nieuwbouw en werkte hij mee aan het nieuwbouwproject. Nu we een nieuwe fase ingaan in het traject van de nieuwbouw heeft de raad van bestuur en het directiecomité beslist om een departement nieuwbouw op te richten in onze organisatiestructuur. Op deze manier kunnen we onze organisatie voorbereiden op de verhuis richting de nieuwbouw. Hierbij zal Rik dit departement leiden vanuit de functie als directeur nieuwbouw.

Contact: directiesecretariaat [at] azjanportaels.be